tisdag 25 september 2012

Uppdatering

Jag har fått bassning för att jag uppdaterat dåligt..haha så går det när man försöker komma igång igen. Först inget bloggande på ett par månader (!), sedan blir man sugen igen och då måste man blogga hela tiden istället.
Ja alltså, vi har ju varit i Säfsen Bikepark och testade Downhill. Det var ju helt fantastiskt kul, måste upplevas!
Kände mig dock lite lätt överkörd i ett par dagar efteråt...
Jag hade ju aldrig provat förut, tyckte bara att det lät kul när jag läste om det i tidningen Pedal.
Kan väl bäst beskrivas som Cissi kommenterade, ADRENALIN.
Så veckan efter var jag inte en frekvent besökare på gymmet. Bara två pass. Ett tungt styrkepass och så Oskars morgon-spinning på onsdagsmorgonen. Jag lovar, han försöker nog ta död på sina deltagare. Så jobbigt...helt klart värt det!
Efter det blev det tyvärr inte så mycket mer träning förra veckan.
Annars känns det inte som det händer så mycket trots att kalendern är full. Just nu är det nog träning som står högst upp på min "to do list"
Det är roligt, känns motiverande och kroppen känns stark och, hmm... hållbar. Kan man säga så? 
Jag har väldigt svårt att få till regelbunden träning vilket är det allra bästa, så jag tränar istället så ofta jag har möjlighet till.
Dessutom tycker jag det är viktigt att det ska kännas kul att träna, vilket inte är så svårt för mig just nu. Men det kommer dagar då det inte är lika skojigt, och då kan det vara ok att hoppa över träningen. Faktiskt !
Bara man inte hittar på ursäkter hela tiden...
Den här veckan kommer bli bättre träningsmässigt, körde kondition igår, styrka idag och så blir det spinning igen i morgon. Kul!

Kram
JennyBlå

1 kommentar: