söndag 30 september 2012

Söndagsåk

Tänkte lite hastigt uppdatera helgen innan en ny vecka drar igång!
Haft en skön helg som började med bästa jobbar-tjejerna (sorry Greger och Lasse), drinkar och middag på Lilla Örebro. Toppen!
Gott dricka, god mat och gott sällskap.
Lördag blev städ och tvätt-dag. Och mys, eftersom det bara var jag och minstingen hemma.
Maken och äldsta var på brottar tävling hela dagen. Och Bobo slutade som 5.a av 18. Jättebra tycker jag!
Efter två träningsfria dagar var det idag dags för att röra lite på sig.
Jag har äntligen fått tag på en lite mindre mtb-cykel (tack chefen..), så idag skulle vi ut i skogen!
Förmiddagen ägnades åt mer städning och läxläsning, men sen var det dags.
Vi drog ut mot samsala och upp mot sandstorp. Sedan blev det lite småvägar/stigar och så bort mot skjutbanan och ut på 5:an. Det var nerför, lerigt, stenigt och blött men rätt kul.
Tills cykeln liksom bara vek sig åt sidan, det var slippriga löv och däcken förlorade fästet. Tjong !
Så låg jag på sidan. Jag slog i knät och...började gråta...
Hur fjantigt som helst. Okej, jag tog mig rätt fort samman, men ändå. Det var bara att ta cykeln och gå hem. Fortsätta cykla nerför var inget alternativ. Tur att det var rätt kort bit kvar hem.
Knät känns nu som en apelsin, men det här var inte sista gången jag hojjar omkring i skogen gott folk!
Resten av dagen/kvällen har spenderats i lugn och ro i mitt fina kök. Som nu doftar av nybakat bröd och Red velvet cupcakes.

Tack för mig, hej!

1 kommentar:

  1. Anar jag framtida cykelkompis i skogarna kring Sandstorp??? Mtb är livet ju!

    SvaraRadera