onsdag 26 september 2012

Det känns bättre nu...

Vaknade inte riktigt på rätt sida idag, dessutom strilade regnet rätt ordentligt utanför fönstret.  Fick sen kriga lite för mycket med mina barn, som inte alls kunde se det nödvändiga i att ta på regnställ och gummistövlar när de skulle åka till skolan.
När jag sen hoppade på cykeln för att åka med minstingen hade regnet nästan slutat, kvar var bara något vått i luften. Sånt som liksom inte syns med man blir rätt blöt av i ansiktet.
När vi kommer fram till skolan, första timmen jumpa, säger läraren : "utejumpa."
Nä, men jag packade ju ner shorts...skit
"Utejumpa hela september om det inte regnar"
Men alltså det regnar, man blir blöt ute!
"Ja, men de kan göra jumpa i de där kläderna"
Ok, bara att hoppa på cykeln igen för att hämta andra kläder till barnet. I mitt stilla sinne tänkte jag inte så stilla tankar, hur ofta spelar du fotboll i galonisar och gummidojjor?!

Fast nu har jag hunnit lugna mig lite, det är ju tur att man inte är lång-arg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar