fredag 28 september 2012

Jag har blivit gammal...

Nej jag har inte fyllt år eller hittat gråa hårstrån eller något sådant.
Jag ska helt enkelt ut på en tjej-kväll med mina härliga jobbarkompisar. Och jag hade lagt fram kläder igår, inget särskilt men lite vill man ju piffa till sig!
Svarta byxor, kråsblus, tunn skinnjacka, nätta små klack stövletter, jättesöta lite öppna bak med rosett.
Och så tittar jag ut när jag vaknade.
Regn
För ett par år sedan hade det inte varit ett problem, vi ska ju få skjuts, sitta inne på en resturang och möjligen skutta in på en bar för en drink. Ingen har ju dött av att frysa lite, det finns ju paraply också!
Men nu, nej inte kan man ju gå i regn i öppna skor. Och en så där kort och tunn jacka? Då kanske man förkyler sig...
Så det blev att packa ner höst-stövlarna och på med en rejäl jacka. här ska inte frysas!
Det är bara att inse: jag har blivit min mamma.

Kram & trevlig helg
Speciellt ni som springer Lidingö-loppet i morgon!

JennyBlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar