lördag 8 september 2012

Brud make-up

Nu står jag på jobbet igen...det var så det kändes när jag låste upp dörrarna till Palatset nyss. Jag var liksom sist kvar igår och ensam på jobbet nu!
Fast det jag ska göra här är ju så roligt att det gör jag gärna.
Jag ska sminka en kund som gifter sig idag. Det är alltid speciellt att vara en del i någons STORA dag.
Det blir en make-up i varma, mustiga jordfärger som kommer att passa henne perfekt.
Annars är det ju mycket man måste tänka på med en brud-make.
 Man måste framhäva brudens egna skönhet, gärna på ett naturligt sätt.  Det måste sitta en hel,LÅNG dag. Måste klara lite tårar, pussar, skratt och middag med mat & dryck. Det ska se snyggt ut på håll i kyrkan OCH nära inpå. Det ska dessutom bli snyggt på foto....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar