söndag 13 mars 2011

Sanctum

Igår var jag och Peter på dubbeldate med Patrik & Jennifer. Förutsättningarna var perfekta. Vi var supersugna på att hitta på något kul tillsammans, nått vuxen-kul utan barn. Jag tror det är viktigt att göra det ibland, för att hålla kärleken vid liv. Dessutom var det alltför länge sen vi fyra hittade på nånting ihop.

Så när Patrik ringde och frågade om vi ville hänga på, sa vi visst,absolut !! Utan att ens veta riktigt vad som var planerat...



Fick reda på att vi skulle till Jensens Böfhus och sen se filmen Sanctum.
Hmm, jag har hört lite blandat kritik om Jensens och jag hatar katastrof/klaustrofobi...



Men kvällen blev riktigt, riktigt lyckad. Maten var helt OK, goda såser, bra service och lite gott att dricka.
Och filmen ?

Om jag hade haft naglar innan hade de varit borta vid det här laget !

En nervpirrande, svettig, jobbig film. Flera gånger glömde jag bort att andas, och ett par gånger fick jag nånting i ögat. Jag förstår inte vad det var, men jag blev alldeles tårögd...?
Jag kanske inte kommer att se den igen, men en riktigt bra bio-upplevelse.
Ett litet minus, att det var 3D enligt mig lätt överskattat. Den tekniken passar bättre på tecknad film.
Ett pluss var faktiskt de extra sköna stolarna. De kostade 20 kr mer, men var bredare än vanliga stolar OCH gick att luta bakåt. Första gången jag varit på bio och inte fått träsmak i rumpan ! Rekommenderas !
Nu ska jag inhandla veckans mat, baka bröd och träna. Hoppas hinna med ett par avsnitt True Blood också... See ya

JennyBlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar