torsdag 17 mars 2011

Jag tjuvkikar...

på mina medpassagerare. Det är väldigt roligt att studera andra människor, gärna när man sitter och njuter i solen på en uteservering i en mysig stad. Men det kan vara skoj även en mulen mars-morgon på ett tåg !
Jag tycker att stil är mycket viktigare än mode, eller som min goda vän Liv säger:
"Fashion fades, style is eternal"
Vem hon citerar vet jag inte, måste fråga, vi ses ju idag. Yey !!
Det finns tjejer här i tågvagnen, som är snygga söta, har trevlig stil. Men de ser ju likadana ut !
Hur tråkigt är inte det ? Att bara köra med säkra kort liksom. Det handlar ju inte om att klä sig dyrt. För mig är det mer att hitta sin stil.
Fast klassiskt är ju alltid snyggt, snett bakom mig sitter en dam med kort silver hår, designväska, svart kavaj, röd halsduk och röda läppar. Enkelt, klassiskt och snyggt.
Jag fantiserar om att det varit hennes signatur-look i 30 år. Det går ju liksom aldrig ur tiden.
Längre främ sitter två spanska chickas och skrattar och pratar högt. Den ena tjejen är jätte söt men har den svårburna combon permanentat hår-rak lugg...
Nu är det snart dags för mig att landa i Stockholm, förhoppningsvis blir det fler spaningar på stan.
See ya

JennyBlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar