onsdag 10 november 2010

Foundation

Foundation har aldrig varit någon favorit för mig. Kanske för att jag är en extrem torris och inte direkt har några problem i huden att dölja ? När man är super torr blir känslan av foundation lätt kakig, iblan t om flagig. Inte snyggt !
Men så här på hösten kan det ju vara trevligt med lite extra färg på kinderna. Och jag har fått inte en favorit foundation, utan tre !
Det är tur att det är jag som säljer dem, annars hade det blivit jätte jobbigt. Jag kan helt enkelt inte välja !

Den första jag föll för. Gatineau´s egna DelfiLift 3D Lift care foundation. 468 kr
Väldigt vårdande, lätt, inte så täckande, med liftingeffekt och spf 10
Känns nästan mer som en färgad dagkräm än en foundation, men jag rekommenderar att man använder sin vanliga dagkräm under.

Sen testade jag min första mineral foundation. Art Deco Mineral Powder Foundation 298 kr
Kabuki borste från Art Deco 188 kr
Vårdande med bl a zink och magnesium som lugnar och läker huden, kalcium som binder fukt i huden. Den funkar på alla hudtyper. Är så lätt och snabb att jobba med. Vill man ha en lätt make-up, lägg ett tunt lager. Mer täckande ? Lägg ett lager till.

Sen var jag ju tvungen att testa nyheten Mineral Fluid Foundation 318 kr från Art Deco. En klassisk flytande underlagskräm men med mineral make-upens fördelar. Titaniumoxid för ett naturigt solskydd, zinkoxid och a-vitamin skyddar huden mot åldrande.
Den är också väldigt lättapplicerad och känns härlig på, inte alls kakig.
Hmm, jag tror jag får ha dem var tredje dag.
Kram
JennyBlå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar