onsdag 6 januari 2010

Visst är IKEA toppen, vad ska man hänga sina smycken på om inte en " KOTTE" från IKEA´s julsortiment ! Naturligtvis är det min briljanta syster som kommit med idén...
Ni skulle se hennes hem, det är som att vandra in i en IKEA-katalog. På ett bra sätt !!

Här är ett femradigt armband med sötvattenspärlor i olika storlekar och former blandat med tibetsilver för 150 kr. Maffigt eller hur ?
Jag blev så kär i det att jag var tvungen att göra en lila variant också. Lila och grå sötvattens pärlor blandat med tjeckiska glaspärlor och tibet silver, 150kr.

Här är en helt ny idé, i varje fall har jag aldrig sett det tidigare. Jag har nålfiltat in kedjor och organzaband i ullen. Organzan syns inte så bra på bilden men den glänser igenom ullen, jätteläckert! 100 kr

Jag har också gjort ett hänge i samma teknik, fast enbart med kedjor i ullen. Jag lät kedjorna hänga ut nertill och dekorerade dem med sötvattenspärlor. Hänget hänger i ett halsband av ljusrosa organzaband och lintråd.

Tyvär är jag ingen datanörd, så jag har inte lyckats fatta hur man roterar bilderna...
(Camilla, hjälp!!)


Och så avslutande, har jag tagit en liten bild av behandlingsrummet. Kan jag fresta någon att bli nedbäddad och omhändertagen kanske? Lite ansiktsmassage, kanske ? En skön ansiktsmask ?
Lite skön musik i bakrunden ?
Det är bara att höra av sig.....


Kram Jenny





1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag hittade in till din blogg här.
    Är hängarna från IKEA i trä eller i metall? Jag använde nämligen en "träd" i metall från förra årets julsortiment som smyckeshängare. Dock så ärgade alla mina smycken i silver efter några veckor. Ville bara passa på att varna så att inte samma sak händer med dina fina smycken!
    Hälsningar Sara

    SvaraRadera