onsdag 6 januari 2010

Det är kallt !

Nu är det lite väl kallt tycker jag. Ändå mäter "bara" utetermometern -16,5, men det är ändå sådär 10 grader för kallt. Igår var det -29 grader när det var som kallast här i Hallsberg.
Jag försökte vara lite duktig och tog cykeln till jobbet för på morgonen var det "bara" -19. Men sen blevdet liksom bara kallare o kallare... Det var ju bara att ringa hem och be Peter riktigt snällt att komma o hämta mig med bilen. Så tyvär blir det till att ta en promenad o hämta cykeln idag, nu när det är så varmt... För jag ska väl vara duktig imorgon oxå!

Här hemma funkar dock bergvärmen(eller om det är elen som fått gått igång..) utmärkt. Det är varm och skönt, men när vi skulle låsa för kvällen så såg det ut så här...

Det är liksom en hel isklump på låset.
Mina tankar går till dem som inte sitter i ett varmt hus med raggsockar på fötterna och en filt om knäna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar