söndag 14 augusti 2011

Vilken helg !

Oj oj, vilken helg. Jag är trött, sliten och glad och rätt nöjd. I fredagskväll firade vi vår vän Kirre son fyllde 24 år (hrmm). Det blev en supermysig kväll med knytis och massa ungar som sprang omkring till sent på kvällen. I lördags var jag och hälsade på Julia & Bea som hade invigning på JSBK i "nya" lokalen. Sedan var vi bjudna på 40års fest på kvällen. Hur kul som helst. Trevliga människor, roliga människor och HELT galna människor. Jag och Peter vandrade hem med ett leende på läpparna kl 3.30, efter att ha dansat som galningar. Och ja, Peter dansade också. PETER DANSADE OCKSÅ. Bättre betyg kan knappast en fest få.
Så idag känns det i både kroppen och knoppen.
Idag har vi (jag & Peter) haft en utvärdering utav resultatet av vår diet, vi har ju hållit på en vecka nu. Jag har gått ner 1,6 kg och minskat 2cm i midjan. Det är ett rätt bra resultat tycker jag. Vikten har pendlat en del, beror antagligen på att man förlorar en hel del vätska så här i början. Men midjemåttet pekar ju på att det går åt rätt håll. Det har faktiskt känts rätt OK de senaste dagarna. Och i går var det faktiskt inte SÅ svårt att stå över såväl kladdkaka, Bailys och ostbågar. Det blev ju lite rödvin, men det ska ju vara godkänt.
Idag skulle det dock vara VÄLDIGT gott med godis. Mmmm, chips. Coca cola.... Men nix, det får bli en ostbit och lite nötter istället.
Imorgon börjar allvaret. Jag har ju jobbat två veckor redan, men imorgon börjar Peter jobba igen. Och det betyder Fritids för BÅDA barnen. Viggos första dag. Ska bli jätte-spännande.

Kram
JennyBlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar