tisdag 9 augusti 2011

LCHF-kan det vara något ?

Jag har, om jag citerar min vän Julia, "gått ifrån min religion". Jag gillar inte riktigt det här med bantning, dieter osv. Har alltid sagt att jag tränar för att kunna äta vad jag vill. Jag tror att man kan och ska äta allt, men med måtta. Men nu är det så att en närstående, kvinnlig familje-medlem (som, hrm, förblir HELT anonym) har bestämt sig för att lägga om kosten. Och då kan ju inte jag vara sämre...Dessutom börjar vågen närma sig 60kg. Det är ca 5kg för mycket.
Så jag har kört igång med LCHF. Då får jag ju oxå bort mitt sockerberoende, förhoppningsvis.
Jag har inte tänkt att köra det det för alltid, tänkte köra 6 veckor till att börja med!
Om jag inte klarar det, kan jag tänka mig att gå över till GI-metoden. Vi får se.
Önska mig lycka till, det kan jag behöva...

Kram
JennyBlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar