torsdag 1 november 2012

Träna och ha roligt!

Jag läste ett inlägg på Facebook som verkligen irriterade mig.  Det var skrivet av Olga Rönnberg, fitnessexperten.
Jag förstår ju vad hon menar men ändå...
Hon skriver att om man vill ha kul, träna zumba. Om man vill ha fastare kropp ska man satsa på det, gå ner i vikt, satsa på det som ger vikt nedgång. Om man vill bygga muskler, ska man lyfta tungt osv
Men man kan inte kombinera allt, då når man inga resultat.
Men jag håller inte med riktigt.
Klart att om man vill elitsatsa måste man ju vara väldigt målmedveten med sin träning. Men annars, om målet, som för de allra flesta är att må bra, bli lite snyggare/fastare/starkare/smalare. Då tycker jag det är en jättebra idé att kombinera allt. Bredare träning blir ju roligare, risken att tröttna minskar ju också. Det viktigaste måste ju vara att ha roligt!
Men så läste jag också på Olgas blogg att hon för första gången inte hade nån träningslust, hon kanske är människa trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar