måndag 13 september 2010

Gamla skor

I lördags tyckte jag att jag var duktig, stod i tvättstugan och strök (det var mkt att stryka...).
Men min man han var ännu duktigare.
Jag hörde honom böka runt i garderoben vi har i vår källare, man skulle lite fancy kunna kalla den walk-in-closet. OM det inte vore så att den är så full att man faktiskt inte kan gå in där... Jag kan ju inte slänga skor, eller kläder heller för den delen. Så det finns mkt konsigt där inne. Pluss diverse extra täcken, tomte-kläder och gamla gardiner....
Han var allafall modig nog att börja röja lite där inne. Toppen !
Men sen började han slänga grejer. Mest sina egna, men såg jag mina gamla Björn Borg- stövlar skymta. Och blev sur.

Det där är väl inte släng högen va ?
Jodå, sa maken.
Men mina stövlar då ?
Men de är ju trasiga, kontrade maken.Går de att laga ?
Tror inte det, skaftet är ju gjort av nåt nylon-aktigt tyg som repat upp sig....
Men då kan jag väl slänga dom?, tyckte maken.

Sen fick jag se min Le Freak- stövlar, VAD ÄR DET HÄR ???
Men, dom är ju oxå trasiga. När hade du dom senast? Suckade maken.
Hm, låt mig tänka...jag köpte dom i Göteborg(ååå, vad lycklig jag var) 1998, hade dem i ett par, tre säsonger kanske...OK jag ger upp släng dom då, men inte så jag ser...

Sen var jag faktiskt duktig, o gick med på att slänga ett par puma sneakers, ett par converse(ganska trasiga båda två) och ett par svarta kängor. Tre par sandaler skickade jag lydigt till min syster sen fick det vara nog.

Några skor och stövlar räddade jag ut hallen medans det slängdes som värst.



Mina gamla härliga Doc Martens !



Röda, härliga vintage-skor.
Dessa ovan oc några( typ 10 par eller så..) till fick flytta tillbaka in i garderoben, som numera faktiskt kan gå in i. Tack älskade Peter!
Det är konstigt det där att man är så fäst vid gamla skor, som man faktiskt inte använder.
Med handen på hjärtat, jag har nog minst 5 par skor till där inne som jag inte använd på minst 5 år. Ruskigt..
Fast de får vara kvar ett tag till.
Kram
JennyBlå




1 kommentar:

  1. Hej!
    Inte kan man väl slänga stövlar, har kunnat skänkt el sålt.

    MVH Per

    SvaraRadera