söndag 18 september 2011

Projekt: Lapptäcke

När jag var på Panduro för att köpa spets till mina kökshyllor (se förra inlägget) så kunde jag inte låta bli att stoppa ner lite annat smått o gott i kundkorgen. B la en sats med tyg bitar från deras Tilda-sortiment. Jag blev helt enkelt tok sugen på att sy ett lapptäcke ! Vi får väl se hur det går, det var inte igår jag försökte mig på det sist. Eller lapptäcke, egentligen vill jag göra en duk eller kanske kuddar ? Vi får se...
Nu har jag bara börjat lite med att lägga ihop dem. Men visst är det jätte fin blandning av mönster och färger? Lite sådär lagom hysteriskt, eller harmoniskt skulle det nog vara...
Ja ja, det första jag måste göra är att låna min systers symaskin eftersom jag INTE kommer överens med min egen. Ha ha.
Jag hoppas kunna vissa ett färdigt resultat nån gång. Om det inte kommer fler rapporter är det nog så att det var FÖR länge sen jag sist gjorde något i lapp-teknik.

Puss och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar