tisdag 8 juni 2010

Filmer ? Nej serier...

Ibland får man frågan "Vilken är din favorit film ?" Det är ju jättesvårt. Visst gillar jag film, men det är serier som jag verkligen älskar. Det är livsfarligt för mig. Jag o min man brukar säga att en riktigt bra serie ( i box) är inte bra för sexlivet....
Men annars har en serie allt. Ett avsnitt är lagom långt, oftast runt en timme. En film ? Typ 1,5 till över 2 timmar. Jag hinner ju somna !
Och vill man titta länge finns ju de flesta serier som boxar( kom igen, vi tittar på ett avsitt till, bara ett till...).
Idag fick jag en avbokning på eftermiddagen, salongen är städad o snygg. Hm, datorn är med, lite Desperate Housewifes kanske? Säg iget till chefen bara !
Min första kärlek till serier kom med "Vänner". Jag har alla boxarna och kan inte se dem för många gånger. Vi citerar ofta serien hemma som semi-officiella skämt.
Nu finns det många, många bra serier. Jag säger bara " True Blood", "CSI", "House" och som sagt "Desperate Housewifes". Och inte att förglömma, ikväll sitter jag klistrad framför fantastiska "Cougar Town". Dubbelavsnitt, så ring inte efter 22 i kväll...

Kram
TV-Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar