tisdag 2 mars 2010

Lön för mödan

Ibland känns det att man gjort något rätt i alla fall med ungarna ! Jag fyllde år i förra veckan, och stora grabben var bekymmrad. " Är pappa hemma när vi vaknar ?" frågade han. Nix det är han inte, blev svaret. "Men vem ska sjunga för dig då ?" Jag försökte förklara att det kanske inte var så viktigt, att de kunde sjunga för mig på kvällen istället.
Tidigt på min födelsedag, före väckarklockan hunnit ringa, vaknar jag till av tassande fötter och viskande röster. Jag hör tassande ut i köket och lite stök där ute.
Sedan börjar sången, "Jag må hon leva", båda verserna.
Och in kommer två sjungande, nakna, gossar. I handen håller de en brödkorg med en riskaka, en godisbit och ett inslaget paket. Jag blev helt mållös. Då klämmer yngsta sonen fram "Om du får godis, kan vi det med?"
Ja, kan det bli bättre än så här ?

Kram
Mamma-Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar