fredag 6 maj 2011

Nya varor och gamla favoriter - beige ögonpenna

Jag har fått in nya varor, bla ett par saker som varit "restade" jättelänge. Jag har superbra leverantörer, men det är alltid irriterande när kunder får vänta på sina produkter...
Jag har också plockat upp lite nyheter bland sminket, det är som julafton när man får packa upp alla nya grejer även om allt inte är till mig...fast jag MÅSTE ju ha en av nästan allt ju !
Ska göra lite inlägg om de nya produkterna, fast nu måste jag puffa lite för en grej som inte är ny. Den har vuxit till en av mina absoluta favoriter.
Den beiga kajalen från Art Deco. Jag var väldigt tveksam när jag först tog hem den. Jag har aldrig riktigt gillat vit kajal personligen. Det blir lätt lite hårt, onaturligt och (förlåt, förlåt) lite tonårsvarning. Men det här blir något helt annat. Den är mer gultonad, beige.

Det gula i den, tar effektivt bort rödkantade ögon. Den ska alltså läggas på inre/nedre fransraden. Nu lider jag inte så ofta av just det, möjligen om jag är jätte jätte JÄTTE trött.....Tills helt plötsligt våren kom och jag blir superallergisk. Nu kan jag inte vara utan den här pennan. Lite ögondroppar fixar så ögonen inte kliar och rinner. Så trollar jag bort det mesta av svullnad och rödhet med concealer, lätt foundation, beige kajal och mascara. Då kan man ju låtsas att man mår bra, eller hur ?


Vattenfast, smidig och vässbar. Bara 98 kr Ett fynd !


Kram

JennyBlå





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar