söndag 30 maj 2010

Morsdag

Idag är det min dag, det har mina grabbar sagt. Jag fick sovmorgon, och när jag vaknade stod frukosten på bordet. Hembakat bröd med kittost, kaffe latte och mango smoothie. Mums !
Sen har de bestämt att vi ska klättra upp på ett berg o grilla korv och marshmellows.
Låter som en toppendag.
Men jag ska oxå besöka min egen mamma. På Kumla kyrkogård.
Min mamma skulle ha fyllt 58 år nu i maj. Men hon dog i februari. Alldeles tidigt.
Det gör fortfarande fruktansvärt ont i hjärtat. Jag känner mig ju väldigt liten ibland, o då brukar jag ringa min mamma. Eller när jag är glad över något. Eller arg. Jag brukade prata med min mamma varje dag. Och om det gick ett par dagar utan att vi pratade, kunde vi sitta minst en timme i telefonen. Och då bor vi ändå bara ett par km från varandra.
Idag ska jag inte tänka på den hemska sista tiden, på sjukdomen som rövade bort min mor.
Idag ska jag minnas min underbara mamma. Som visste allt, kunde allt, klarade allt.
Jag har plockat fram bilder som är några år gamla.
En härlig sommardag, en tripp till Gränna och Visingsö.
Viggo och Mormor.
Viggo fryser och har fått låna mormors tröja.

Peter, Viggo, Bobo och mormor åker remmalag.
Vi skojade hela dagen att vi åkte för att "lufta" gamla momor.
Idag grattar vi alla mammor,morsor och plastmammor
Kram
Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar