söndag 15 augusti 2010

Sista sommardagen ?

Igår hade jag en alldeles underbar dag. Blåbärskogen på förmiddan. Svenska insjökräftor, sallad, bröd och prästost till lunch. Blåbärspaj till efterätt. I solen vid sjön. Kan det bli bättre?
Ja då, ett par timmar i solen i trädgården med min nya virkning !
Men jag fick ändå en lite sorglig känsla av att detta var den sista sommar dagen. Och idag känns det som det stämmer. Visst är det varmt men det har varit grått hela dagen.

Mitt nya projekt är virkade handledsvärmare i enkel resår-virkning ! Och det finns hopp om att detta faktiskt blir klart oxå. För detta går fort! Jippi

Ska snart unna mig lite handarbetstid, jag har varit duktig idag o hunnit både stryktvätt, veckohandling, brödbak och matlåde-lagning. Pust..

Trött kram
JennyBlå

1 kommentar:

  1. Vad är väl en bal på slottet, när man istället kan ha en så alldeles underbar dag...

    SvaraRadera